روستای اندریان
شناساندن زادگاهم و نظراتم

 

ساعتی پیش بار دیگر زلزله شهرستان ورزقان و روستاهای آنرا را به مدت چندین ثانیه لرزاند شدت  زلزله به حدی بود که کاملا در روستای اندریان احساس شد و مردم سراسیمه به بیرون از منازلشان فرار کردند

این زلزله در ساعت 22 و 19 دقیقه و 4 ثانیه شب چهارشنبه به بزرگی 0/5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ) به عرض شمالی: 41/38 و طول شرقی: 67/46 ورزقان - آذربایجان شرقی را لرزاند.

در زلزله های چند روز اخیر تعدای از اهالی نیز برا اثر سقوط از پله و ترس صدمه دیده اند که توسط خودروهای اهالی به مراکز درمانی انتقال یافته اند.
با توجه به اینکه اندریان روستایی سردسیر و کوهستانی است و خانه های زیادی کاه گلی بوده و مقاومت ندارند و حتی تعدادی از ابنیه نیز صدمه دیده و تخریب شده اند اهالی شبها را در سرمای هوا و بیرون از منازلشان سپری می کنند و نیاز شدید به چادر جهت در امان ماندن از سرما دارند متاسفانه تاکنون هیچگونه توجهی از طرف مسئولین در این زمینه نشده است.
 
براساس شنیده هایمان روستاهای دیگر بخش خاروانا نیز وضعیتی مشابه دارند و مردم بخصوص کودکان و سالخوردگان در هوای سرد منطقه شبها را با درد و رنج به صبح میرسانند.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:اندریان+زلزله+خاروانا, توسط امیر حدادان |

 

زلزله 6ریشتری روز شنبه مورخه 21/5/91 شهرستان ورزقان روستای اندریان را نیز همچون روستاهای دیگر این شهرستان لرزاند خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی در این روستا مشاهده نشده اما تعدادی از ساختمانهای اهالی که مقاوم نبوده اند خسارت دیده اند اهالی از ترس پس لرزها شبها را در بیرون از ساختمانها سپری میکنند پس لرزه های زیادی احساس می شود که بعضی از آنها شدید بوده و موجب هراس اهالی می شود متاسفانه در این حادثه تعدادی از هموطنانمان در شهرستان ورزقان و روستاهای تابعه و شهرستان اهر و هریس جان خود را از دست داده اند که به بازماندگان آنها تسلیت عرض میکنیم برای پیگیری اخبار زلزله منطقه به اندریان نیوز مراجعه کنید.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:زلزله, توسط امیر حدادان |

مردی مقابل گل فروشی ایستاد. او می‌خواست دسته گلی برای مادرش که در شهر دیگری بود سفارش دهد تا برایش پست شود.
وقتی از گل فروشی خارج شد٬ دختری را دید که در کنار درب نشسته بود و گریه می‌کرد. مرد نزدیک دختر رفت و از او پرسید : دختر خوب چرا گریه می‌کنی؟
دختر گفت: می‌خواستم برای مادرم یک شاخه گل بخرم ولی پولم کم است. مرد لبخندی زد و گفت: با من بیا٬ من برای تو یک دسته گل خیلی قشنگ می‌خرم تا آن را به مادرت بدهی.

وقتی از گل فروشی خارج می‌شدند دختر در حالی که دسته گل را در دستش گرفته بود لبخندی حاکی از خوشحالی و رضایت بر لب داشت. مرد به دختر گفت: می‌خواهی تو را برسانم؟ دختر گفت: نه، تا قبر مادرم راهی نیست!
مرد دیگرنمی‌توانست چیزی بگوید٬ بغض گلویش را گرفت و دلش شکست. طاقت نیاورد٬ به گل فروشی برگشت٬ دسته گل را پس گرفت و ۲۰۰ کیلومتر رانندگی کرد تا خودش آن را به دست مادرش هدیه بدهد!

شکسپیر می‌گوید: به جای تاج گل بزرگی که پس از مرگم برای تابوتم می‌آوری، شاخه ای از آن را همین امروز بیاور

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:مادر"دسته گل"گل فروشی, توسط امیر حدادان |

 

ظهر روز دوشنبه مورخه 10/5/91 جوان 28 ساله اندریانی به نام اکبر بزمی که در حال چرای گوسفندان در کوه گونی داغ در دامنه  بیرسقا بود براثر صاعقه و سقوط از تخته سنگ جان خود را ازدست داد برای وی آمرزش الهی و ضمن uعرض تسلیت برای خانواده اش صبر آرزمندیم.
 

این درحالی است که تغییرات آب وهوایی و بارندگیهای فصلی و تگرگ خسارات زیادی را به باغداران و کشاورزان منطقه وارد کرده است همچنین هفته بیش نیز 52 راس دام در روستا سقای در ضلع شمالی همین کوه بر اثر صاعقه تلف شدند.

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 13 مرداد 1391برچسب:صاعقه+مرگ, توسط امیر حدادان |

سیر تحول تیپ مردان ایرانی !+ عکس www.taknaz.ir

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط امیر حدادان |

 

                   

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط امیر حدادان |

نوشته شده در تاريخ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, توسط امیر حدادان |

روستای طلای اندرگان

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:اندریان"دیار زیبایی"طبیعت بکر"تصویر اندریان"عکس زیبا, توسط امیر حدادان |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.