روستای اندریان
شناساندن زادگاهم و نظراتم

                                                                                           

 

تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی از طریق مزه کردن غیرممکن است و برخلاف عقیده خیلی ها شکرک زدن دلیل تقلّبی بودن عسل نیست بلکه حالت شکرک زدن و ته نشین شدن فقط در عسلهای طبیعی دیده می شود که بدلیل وجود آنزیمهای موجود در آن است. مدت زمان شکرک زدن و یا متبلور شدن عسل بسته به نوع گل مورد استفاده زنبور عسل متفاوت بوده و حتی درعسل اقاقیا به چهار سال هم می رسد. عسل مناطق شمالی کشور بدلیل بالا بودن رطوبت هوا از آب بیشتری برخوردار بوده و لذا آبکی می باشد ولی عسل مناطق کوهستانی از آب کمتری برخوردار بوده وغلیظ تر است. لازم به ذکر است که مزه، طعم، رنگ و بوی عسل فقط مربوط به گلهای هر منطقه می باشد. با مخلوط نمودن مقداری موم و شربت گلوکز، عسل تقلّبی تهیه می کنند و برای طبیعی جلوه دادن آن از اسانس و گردۀ گل استفاده می شود. در عسل طبیعی آنزیمهای آمیلاز، کاتالاز و اینورتاز یافت می شوند. عسل حرارت دیده و یا عسل مصنوعی فاقد آنزیم می باشند برای جستجوی این آنزیم ها به این صورت عمل می شود: ۱ قسمت عسل را با ۲ قسمت آب استریل مخلوط کرده ۱۰ میلی لیتر از این محلول را با ۱میلی لیترمحلول نشاسته ۱ درصد مخلوط کرده یک ساعت در درجه حرارت ۴۵ درجه به حال خود بگذارید. در پایان این مدّت ۱ میلی لیتر محلول ید (۱ گرم ید +۲۰ گرم یدور پتاسیم +۳۰۰ میلی لیتر آب مقطر) را اضافه کرده و با لوله شاهد که به همین ترتیب ولی بدون حرارت دیدن تهیّه کرده اید از نظر رنگ مقایسه کنید. اگر عسل طبیعی باشد و یا آن را گرم نکرده باشند آنزیم های موجود درآن روی محلول نشاسته اثر نموده و آنرا هضم می نماید درنتیجه رنگ زیتونی و یا قهوه ای درلوله گرم شده ظاهر می شود، درحالیکه در لوله دوّم رنگ محلول آبی سیر متمایل به قهوه ای باقی می ماند. یعنی آنزیم ها روی نشاسته اثرنمی کنند بنابراین در عسل طبیعی رنگ دو لوله یکسان نیست در حالیکه اگر عسل حرارت دیده و یا تقلّبی باشند رنگ هر دو لوله یکسان خواهد بود.

منبع: وبلاگ anavatan1

نوشته شده در تاريخ شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر حدادان |
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر حدادان |
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر حدادان |

 

برخی از روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است میتواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد. نوشتار زیر چکیده ای است که بر اساس این نظریه و پس از سالهای پژوهش نگاشته شده:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر حدادان |

 

         نقدی بر مطلب از نخبه گان ورزقان تا پخمه گان آن به قلم آقای نصیرزاده بکرآباد در وبلاگ ورزقان نیوز

خلاصه مطلب (1- نخبه ها اغلب ساکن شهرهای تبریز، تهران، اهر، ارومیه، کرج ، قم و مرند هستند.

2- پخمه ها هم اغلب در  زاغه ها ، حلبی آبادها و حاشیه های تبریز ،تهران ، ارومیه و... ودر روستاههای محروم منطقه ساکن اند و  نقش  دنباله رو نخبه ها در کارهای اجتماعی وسیاسی منطقه دارند).

با این تقسیم بندی  ایشان اکثر صاحبان مدرک و ثروت را نخبه فرض کرده اند در مقابل ساکنان روستاهای محروم و عقب مانده را به همراه آنان که ازدرد و رنج نداری بدنبال کار و لقمه نانی به حاشیه شهرها پناه آورده اند ... فرض کرده اند آیا شایسته  است محرومان و مستضعفان را که حضرت امام (ره) عزیز می داشتند وانقلاب را متعلق به آنها می دانستند ... فرض کنیم و هر کس را ثروت و مقامی دارد نخبه قلمداد کرده از آنها آویزان شویم لازم به ذکر است خرید و فروش رای از نظر همه امری قبیح واز نظر حضرت آیت اله خامنه ای حرام است اینکه بیشتر در نزد افراد کم درآمد شیوع  پیدا می کند بعلت ناآگاهی از ارزش رای می باشد که این آگاهی باید به همه داده شود و انشاالله شاهد این پدیده شوم نباشیم. ایشان اگر طرفدار کاندیدای خاصی هستند عیبی ندارد ولی تخریب کاندیدای دیگر و انگ زدن به طرفداران آن صحیح نیست.(البته همین بازار خرید و فروش رای را هم همان نخبه های مورد نظرتان براه انداخته بودند)

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر حدادان |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.